چگونگی نگهداری از پالتوهای چرم

چگونگی نگهداری از پالتوهای چرم

سرمایه همیشه داشتن مقداری بسیاری طلا و سکه نیست.  گاهی به عنوان مثال ما برای یک پالتوی چرم هزینه ای را پرداخت می کنیم که به مانند جواهرات باید در مورد نگهداری از پالتوهای چرم اطلاعات کافی داشته باشیم.  بنابراین بهتر است بگوییم آن محصول و یا کالایی که ما برای آن هزینه بالایی می پردازیم، می تواند به یک کالای ارزشمند تبدیل شود که نیازمند مراقبت های خاص است.

بی شک شما طلا و جواهرات خود را بدون هیچ امنیتی روی میز توالت و یا گوشه و کنار خانه رها نمی کنید.  در واقع تلاش می کنید جایی مطمئن در خانه را به آن ها اختصاص داده تا در برابر آسیب و سرقت محافظت شوند.

اگر بگوییم برخی پوشاک نیز باید با چنین مراقبتی محافظت شوند دور از ذهن نیست.  برخی پارچه ها مانند پارچه های ابریشمی و یا طلا دوز از این دست کالا ها هستند، اما در کنار آن ها پوشاک و البسه چرم نیز باید از مراقبت ویژه ای برخوردار باشد.

نگهداری از پالتوهای چرم
نگهداری از پالتوهای چرم

همه ما می دانیم که این پوشاک از پوست حیوانات ساخته شده که از ارزش مادی بالایی برخوردار هستند.  اگر تا به حال برای خرید پالتوی چرم اقدام کرده باشید، قطعا متوجه تفاوت قیمت آن ها با دیگر پوشاک شده اید. پوشاک چرمی باید در شرایطی نگهداری شوند که کیفیت آن ها ثابت مانده و دچار تغییر و آسیب نشود.  اگر شما نیز دارای پوشاک چرم مانند پالتوهای چرمی هستید خواندن این نوشتار می تواند به سالم ماندن آن ها کمک شایان توجهی کند.

چند نکته مهم در نگهداری پالتوهای چرمی

بعد از کیف و کفش چرم این پالتوهای چرمی هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند.  شاید شما در طی سال چندین بار برای خرید کیف و کفش چرم اقدام کنید، اما برای خرید پالتوی چرم اینچنین نیست.  این محصولات به دلیل استفاده مقدار بسیاری چرم از قیمت بالاتری بخوردار بوده و همچنین برای یک فصل مورد استفاده قرار می گیرند.  بنابراین نگهداری از آن ها نیز نیازمند توجه بیشتری است.

شما نمی توانید این پوشاک را به مانند دیگر پوشاک خود داخل لباسشویی انداخته و بدون آسیب آن را تحویل بگیرید.  همچنین نمی توانید برای خشک کردن، آن ها را در معرض نور خورشید قرار دهید.  اما چطور باید از کاپشن های چرم و یا پالتو های چرم نگهداری کرد؟

توصیه می شود بعد از خرید این دست پوشاک ضمن مطالعه اتیکت کالا که درباره نوع نگهداری از آن اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهد، کمی به تجربه افراد زبده در چگونگی نگهداری پالتو های چرمی نیز توجه کنید:

مراقبت قبل از پوشیدن

پالتو های چرم اولین و تنها ترین پوشاکی هستند که شما باید قبل از پوشیدن به خوبی آن را محافظت کنید. اما چطور؟ بهتر است قبل از اینکه پالتوی خود را به تن کنید از یک اسپری مخصوص و یا واکس چرمی مخصوص پالتوی استفاده کنید.  به خاطر داشته باشید اگر اولین بار است که می خواهید از این دست واکس ها استفاده کنید، ابتدا در محلی از پالتو که دیده نمی شود اسپری و یا واکس خود را امتحان کنید.  اگر متوجه تغییر رنگ و یا آسیب دیگری شدید باید به فکر تغییر واکس خود باشید.

این واکس ها را باید برای مراقبت از پالتو همیشه در اختیار داشته باشید.  واکس های مخصوص پالتو با جلوگیری از ترک خوردن پالتو مانع از پوسیده شدن و یا تغییر رنگ آن می شود.  اما توجه داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. کافیست قبل از پوشیدن پالتو مقداری از آن را روی پالتو ریخته و به خوبی پخش کنید. قسمت سر آستین ها، دور یقه و لبه پالتو که تاخورده هستند بیشتر در معرض پوسیدگی خواهند بود.

در صورتی که به واکس مخصوص دسترسی نداشته باشید، بهترین کار استفاده از وازلین است.  اما به به یاد داشته باشید نباید این کرم را مستقیما استفاده کنید، بهتر است ابتدا کمی دستتان را چرب کرده و سپس با دست روی پالتو بکشید.

راز خشک کردن پالتوی چرم

طبیعی است که پالتو ها را برای محافظ در برابر سرما و باران و برف بر تن می کنیم، بنابراین خیس شدن آن ها بسیار طبیعی است.  اما اینکه چگونه پالتوی چرم را خشک کنید بسیار مهم است.  بهتر است خشک شدن پالتو را به خودش بسپارید و خودتان با ایجاد حرارت برای خشک کردن آن اقدام نکنید.  بهترین روش این است که پالتوی را در معرض هوا و نور ملایم قرار داده تا قطرات آب خشک شوند.  با ایجاد حرارت مستقیم چرم به شدن آسیب پذیر می شود.  اگر جای لکه روی پالتو ماند می توانید با همان واکس مخصوص لکه ها ا از بین ببرید.

نگهداری از پالتوهای چرم
نگهداری از پالتوهای چرم

وقتی روی پالتو قطره ای جوهر می چکد

ممکن است شما نیز تجربه کرده باشید که به شکل اتفاقی قطره های جوهر روی پالتوی چرمتان ریخته باشد، برای از بین بردن آن ها چه کار کرده اید؟

برخی افراد قید پالتوی خود را زده و تصور می کنند دیگر مثل روز اول نمی شود باید.  باید بیان کنیم که برای از بین بردن لکه های رنگ و یا چسب بهترین کار سپردن پالتو به متخصصین نگهداری و ترمیم چرم است.  اما اگر دسترسی به این افراد ندارید بهتر است از یک دستمال آغشته به الکل استفاده کنید.  می توانید با یک حوله الکلی به آرامی قطره های جوهر را از روی پالتو پاک کنید.  به خاطر داشته باشید این روش تنها برای از بین بردن رنگ از روی پالتوهای چرمی است، بنابراین از آن برای دیگر جنس ها مانند جیر استفاده نکنید.

پس از پایان فصل پالتوی خود را فراموش نکنید

همانطور که اشاره شد این دست پوشاک تنها برای فصل زمستان مورد استفاده قرار می گیرند،  بنابراین طبیعی است که با پایان فصل دیگر از آن ها استفاده نکنید.  اما نگهداری از آن ها همچنان ادامه دارد.  به یاد داشته باشید به هیچ عنوان پالتوی خود را به شکل تاخورده داخل کمد و یا بقچه ها قرار ندهید.  این کار می تواند به آسیب جدی ختم شود که دیگر امکان جبران آن نیست.

به دلیل اینکه مدت زمان بسیاری نمی خواهید از این پوشاک استفاده کنید تا خوردن آن می توانید موجب ایجاد ترک و خشک شدن چرم شود.  بنابراین بهترین کار آویزان کردن آن ها است.

توجه کنید که هر ماه برای جلوگیری از پوسیدگی و خشک چرم باید پالتو را از کمد خارج کرده و واکس بزنید تا چرم مرطوب مانده و ترک نخورد.  این کار را می توانید به ترمیم کنندگان چرم نیز بسپارید.

گفتار پایانی

اگر پالتوی چرم خود را از فروشگاه معتبر خریداری کرده باشید بی شک ضمانت نامه ای را دریافت خواهید کرد. این ضمانت نامه می تواند در صورت برزو آسیب به شما کمک کند.  اگر در طول مدت استفاده از پالتو با آسیب جدی مانند پارگی مواجه شدید پیشنهاد می کنیم که حتما به متخصصین نگهداری از چرم و ترمم کنندگان آن مراجعه کنید.

قبل از خرید، مرکز فروش پالتوی چرم اصل را پیدا کنید و خرید مطمئن داشته باشید.  فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه سایه بهترین ارائه دهنده مدل های پالتوی چرم یا بالاترین کیفیت است که می توانید خریدی آگاهانه و مطمئن را با آن تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 11 =