مجله مد و فشن سایه

مجله مد و فشن سایه

مد، مدرنتیه و مدرنیسم عبارت های هستند که هر فردی بسته به میزان تحصیلات و تجربیاتی که دارد برداشتی متفاوت از آن خواهد داشت.  مدگرایی چندیست در جامعه ما مورد توجه اقشار مختلف به خصوص جوانان قرار گرفته است که البته در مجله مد و فشن سایه به پیشرفت روز افزون آن مخصوصا با وجود فضای مجازی، ارتباطات و فناوری می پردازیم.

اگر بخواهیم سهم تکنولوژی در ایجاد یک مدرنتیه جمعی را بررسی کنیم خواهیم دید که این امکان جهان را به مثابه یک دهکده ای کوچک درآورده که زمینه ساز نقل و انتقال فرهنگ، آداب و رسوم و بسیاری از جنبه های فرهنگی شده است.  این یک پارچگی اگرچه مزایای خود را دارد، اما گاها موجب تضاد بین آنچه هست و آنچه باید باشد، می شود. فاصله ای که بین نوجوانان از نظر فرهنگی با والیدن ایجاد شده، زاده همین تغیرات بوده است.

اگر بخواهیم واژه مد را معنادهی کنیم باید بگوییم که مد در واقع نوعی الگوی فرهنگی بوده که از سوی افراد جامعه پذیرفته شده و پس از زمان نسبتا کوتاهی از بین می رود.  بنابراین اگر فردی با مد روز پیش رود باید پوشش خود را آن طور که مد ایجاب می کند، تغییر دهد.  این معنا دهی ممکن است برای تمامی افراد جامعه نباشد، اما می توان به خوبی به فهم این واژه کمک کند.

عموما نوجوانان و جوانانی که بیشتر تحت تاثیر مد و مدرنتیه قرار می گیرند، بیش از اینکه بخواهند یک نوع پوشش را برای خود برگزینند، به یک نوع تنوع طلبی، تعلق گروهی و نوجویی مبتلا هستند که اگر چه این ویژگی ها نمی تواند همیشه بار منفی داشته باشد، اما افراط در آن بی شک آسیب زننده خواهد بود.

وجود فضای اینترنتی موجب شده این نوع باور ها به سرعت برق از کشوری به کشور دیگر جا به جا شوند و فرهنگ آن جامعه را تحت تاثیر قرار دهند.  ناگفته نماند که برخی جوامع که اصول و مقرارت پوششی خاصی در آن حکم فرماست، جریان مدرنتیه را به نحوی تغییر داده اما همسو با آن در حرکت است.

بد نیست بدانید که مد تنها در پوشاک خلاصه نمی شود، شما می تواتند به راحتی تسری آن را در ارکان دیگری مانند الگوهای تربیتی ، رفتاری، آموزشی و دیگر زمینه ها به خوبی لمس کنید.  اما همیشه این سوال مطرح است که آیا مدگرایی همان غرب گرایی است یا خیر؟

مجله مد و فشن سایه

مدگرایی یا غرب گرایی؟

در این باره باید بیان کنیم که این دو عبارت به طور کلی با یکدیگر متفاوت هستند، اما برخی جنبه های مشترک میان آن ها باعث شده با به کار بردن یکی، دیگری نیز در ذهن مخاطب تداعی شود.  این نزدیکی مفهومی از پیشرفته شدن دنیای غرب ایجاد شد و حالا هر گونه تغییر و تحولی را با آن گره می زند. از این جهت که الگوی های غربی در ایجاد فضای مدرنیته تاثیر چشمگیری داشته اند، لذا اغلب الگوهای پوششی که در بین جوانان رایج می شود، ابتدا به ساکن غرب گرایی معنا می شود.

اگر بخواهیم درباره این دو مفهوم صحبت کنیم بی شک به زمان بیشتری نیاز است تا بتوان تمامی ابعاد آن را بررسی و ارزیابی کرد.  اما سخن کوتاه کنیم و به رشد مد و فشن در رایران بپردازیم.  اینکه بذر آن چطور در کشورمان کاشته شده و چگونه به رشد و نمو حالا دست یافته است؟

شروع انتشار مجلات مد و فشن در ایران

مجله مد و فشن سایه
مجله مد و فشن سایه

در چند دهه گذشته نیز ایران مهد تفکر و باور های نو بوده است.  این را می توان به راحتی از انتشار مجلاتی برداشت کرد که اکنون نسخه های چاپی آن ها رواج ندارند.  پوشش زن و مرد ایرانی با توجه به فرهنگ، قومیت ها و سنت ها شکل می گرفت که امروزه نیز بر همین اساس است.  به مرور آنچه به عنوان مد مطرح شد کمی با سنت فاصله گرفت و رنگ و بویی اروپایی به خود گرفت.  از آن پس جامعه در پی شناخت عمیق تر فرهنگ غربی و ایجاد تغییرات اساسی در پوشاک ایرانی شد.

با توجه به اتفاقاتی که در چند دهه اخیر در جامعه ایرانی رخ داده است، پوشش افراد جامعه با موازین و قوانین کشور تغییر کرده.  این پوشش به عنوان یک پوشش اسلامی شناخته شد و از آن پس تولید کنندگان و طراحان پوشاک در صدد ایجاد فرهنگی دیگر در این زمینه بوده اند.

تولبد کنندگان پوشاک با توجه به این موازین حالا به رشد و پیشرفتی دست یافته اند که بیش از پیش پوشش ایرانی را نشانه گرفته است. در حال حاضر تولید کنندگان پوشاک در ایران با توجه به اصول روانشناختی همسو با مدگرایی نوین به تولید پوشاکی اقدام کرده اند به خوبی می تواند نیاز افراد جامعه را پاسخگو باشد.

این افراد با استفاده از فضای باز رسانه ای توانسته اند از طریق تبلیغات و همچین استفاده مفید از رسانه های جمعی بر مدرنیته ایرانی تاثر گذارند.  از این میان برخی تولید کنندگان انحصرا به تولید پوشاک مردانه و فعالیت در زمینه به روز رسانی نوع طراحی و دوخت و برخی منحصرا در تولید پوشاک زنانه و همینطور پوشاک بچه گانه پرداخته اند. البته هستند برند هایی که در تمامی این زمینه فعالیت می کنند.

مجله مد و فشن سایه که به تازگی فعالیت خود را در زمینه پوشاک زنانه آغاز کرده است با توجه به موازین و قوانین کشور و همچنین استفاده از طراحان زبده و همچنین خیاطان خبره در کار توانسته بستری را فراهم آورد تا با ایجاد فرهنگی نو در زمینه پوشاک بانوان بازگو کننده اصالت ایرانی باشد.

در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری در این زمینه به عنوان رقیب این برند شناخته می شوند که برای دستیابی به بالاترین فروش و جذب مخاطب از تمامی وسایل ارتباطی استفاده می کنند.  اما آنچه بین این تولید کنندگان متفاوت است، حفظ اصالت و تضمین کیفیت است.  اصولا فروشگاه های که در این زمینه دست به کار شده اند پس از چندی به علت عدم تامین نیاز مشتری و همچنین عدم توجه به اصول و قوانین تولید پوشاک از میدان رقابت بیرون شدند.  البته برخی نیز به دلایل مختلفی نظیر دلایل اقتصادی توان مقابله را نداشته و صحنه را ترک کرده اند.

اگر علاقه مند به دنبال کردن مد و فشن و در ایران هستید، می توانید با خرید مجلات مد و فشن و یا مطالعات مطالب وبسایت های مد و فشن به راحتی از آخرین طراحی ها در زمینه پوشاک زنانه با خبر شوید.  بنابراین مجله مد آنلاین نیز راهی خواهد بود تا بیش از پیش به این حوزه ورود کرده و اطلاعات کسب کنید.

مجله مد و فشن سایه با توجه به نیاز مخاطبان بستری را فراهم آورده تا ضمن ارائه خدماتی نظیر خرید پوشاک زنانه اطلاعاتی مفید درباره جنبه های مختلف مد و فشن و همچین اخبار دنیا پیرامون این موضوع را در اختیار مخاطبان قرار دهد. مجله تخصصی مد و فشن سایه را می توانید از طریق سایت این مجموعه و همچنین کانال های ارتباطی دیگر دنبال کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =