چند نکته مهم در خرید اینترنتی پوشاک

چند نکته مهم در خرید اینترنتی پوشاک

خرید اینترنتی لباس چند دهه است که در تمام کشورهای جهان و برای مدتی نیز در کشور خود ما ایران رواج پیدا کرده است.  باید بدانید امروزه با توجه به شرایط کرونا ترجیح بر این است که مردم پوشاک خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند.  قابل توجه است که خرید حضوری با اعمالی مثل پُرو کردن ریسک ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.  شاید عده‌ای بر حسب حساسیت داشتن روی سایز لباس ترجیح به خرید حضوری دهند.  اما ما در ادامه نکاتی برای شما مطرح می‌کنیم که با توجه به آن‌ها و نیز انجام دادن آن‌ها با خیال راحت و آسوده می‌توانید از اینترنت لباس مناسب خود را تهیه کنید.

در ابتدا باید سایز نوع لباسی که می‌خواهید خریداری کنید را به طور واضح مشخص نمایید. به طور مثال برای پالتو علاوه بر سایز لارج، مدیوم و غیره باید در قسمتی از معرفی محصول دور کمر، بلندای پالتو و اطلاعاتی از این قبیل نیز مطرح شده باشد تا خریدار با دانستن سایز خود بتواند با خیال راحت و آسوده پوشاک مورد نظر خود را خریداری کند.

خرید اینترنتی پوشاک
خرید اینترنتی پوشاک

نکته‌ی دوم که در خرید اینترنتی اهمیت ویژه‌ای دارد این است که فروشگاه‌های اینترنتی لباس، باید معرفی محصول جامع و کاملی را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.  در این رابطه گفتنی است که معرفی محصول شامل چند بخش بوده که از جمله آن می‌توان به معرفی کامل جنس لباس مورد نظر، معرفی برند محصول، کمک به مصرف کننده برای تشخیص فیک یا اصل بودن محصول، رنگ‌های موجود از محصول و غیره اشاره کرد.  در قسمتی از معرفی محصول، این فروشگاه‌ها موظف به توضیح کلی از محصول مورد نظر، روش‌های شستشوی آن و غیره نیز هستند.

در واقع در خرید اینترنتی پوشاک، یک سایت فروشگاهی جامع باید نقش یک فروشنده حضوری را بازی کند و تمامی اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده را در اختیارش قرار بدهد تا خرید رضایت بخشی از سایت برایش به دنبال داشته باشد. در همین رابطه گفتنی است که خرید لباس از دغدغه‌های مهم افراد است.  بنابراین باید بدانید که در هنگام خرید اینترنتی لباس از خود سوالاتی باید بپرسید نظیر این که آیا لازم است آن لباس را بخرید یا در صورت لزوم از آن لباس در چه جاهایی می‌توانید استفاده کنید، چه رنگی از آن مدل به پوست شما می‌آید و اینکه آیا رنگ مورد نظر مناسب مراسم یا مکانی که برایش لباس تهیه کردید هست؟

اولین و مهمترین نکته در خرید اینترنتی مقایسه قیمت فروشگاه مورد نظر با سایر فروشگاه‌ها است.  باید بدانید لباس‌ها متناسب با جنس و برند، قیمت‌های متفاوتی دارند.  بنابراین اندازه‌های خود را به دقت با اندازه بگیرید تا مشکلی پیش نیاید.  سایز خود را حتماً بدانید، دانستن سایز خیال شما را در خرید اینترنتی لباس راحت می‌کند. اگر سایز خود را ندارید می‌توانید به یک فروشگاه لباس مراجعه کرده و چند لباس پُروکنید تا از سایز دقیق خود مطلع شوید.  برای لباس‌های مردانه نیز لازم است که قد لباس در سایت فروشگاهی درج شده باشد و شما به آن دقت کنید تا از خرید خود راضی باشید و لباس خریداری شده کوتاه یا بلند تر از قد شما نباشد.

نکته دیگر آن است که باید به روز باشید و از خریدن لباس‌های قدیمی و از مد افتاده خودداری کنید.  شیک پوشی در ارتباط اجتماعی شما تأثیر به سزایی می‌گذارد.  ترندهای سال جدید را بررسی کنید تا مدل مورد علاقه خود را از لباس‌های به روز به دست آورید. باید بدانید که نظرات کاربران در زمینه خرید اینترنتی لباس کمک بسیار زیادی به شما می‌کند.  سایتی انتخاب کنید که بتوانید نظرات کاربران را در آن بخوانید و در انتخاب خود مطمئن شوید تا خرید اینترنتی رضایت بخشی داشته باشید.

به جنس پارچه دقت زیادی داشته باشید بعضی از جنس‌ها با شستن تغییر سایز می‌دهند. در خرید این‌گونه لباس‌ها دقت زیادی به عمل آورید.  از نکات قابل توجه در خرید لباس از فروشگاه‌های اینترنتی تخفیفات ویژه فروشگاه است. برای مثال لباس تابستانی خود را می‌توانید در تخفیفات در فصل زمستان خریداری کنید.  این‌گونه می‌توانید خریدی اقتصادی و به صرفه داشته باشید.  سعی کنید لباسی که قصد خرید آن را دارید در صورت مشاهده حضوری آن لباس در فروشگاه دیگری، آن را پُرو کنید تا مشاهده کنید که آن لباس به تن شما می‌آید یا خیر. حتماً توجه کنید فروشگاه اینترنتی مورد نظر قابلیت مرجوع و یا تعویض لباس را نیز داشته باشد.  در این صورت این فروشگاه می‌تواند خیال شما را از خرید راحت جمع کند.

در ادامه توضیحات گزیده‌تری را برای یک خرید مناسب از فروشگاه‌های اینترنتی ارائه می‌کنیم.

  • پس از خرید اینترنتی لباس، سفارش خود را از طریق پنل کاربری خود حتماً پی‌گیری کنید.
  • اگر قصد خرید اینترنتی پوشاک از فروشگاهی دارید که قابلیت پرداخت درب منزل را دارد، بهتر است وجه را پس از دریافت کالای خود پرداخت کنید.
  • باید توجه کنید لباسی که می‌خواهید خریداری کنید از چه برند و چه جنسی بوده تا اگر مشابه آن را در فروشگاه دیگری با قیمت‌های متفاوت دیدید علت تفاوت قیمت، نوع جنس و یا نوع کمپانی تولید کننده لباس، اصل یا فرع بودن آن را بدانید.
  • هنگامی که تصمیم به خرید اینترنتی می‌گیرید علاوه بر صرفه جویی در زمان کوتاهی مدل‌های متنوعی را پیش چشمان خود مشاهده خواهید کرد.
  • از مزایای خرید اینترنتی این است که به صورت 24 ساعته باز است و توانایی خرید در هر تایمی از روز یا شب را به شما می‌دهد.
  • فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند خریدی آسوده و مطمئن را برای شما به دنبال داشته باشند. بدین گونه که فروشگاه‌های معتبر دارای مجوزهای لازم بوده‌اند و درصد رضایت مشتری بسیار بالایی خواهند داشت. شما می‌توانید در انتهای آن سایت مجوزهای لازم را مشاهده کنید تا از خرید خود مطمئن شوید.
  • بهتر است بدانید در چه فصلی چه لباسی را مناسب می‌دانید تا از خرید خود راضی باشید. برای مثال تابستان فصل رنگ‌ها بوده و شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های متفاوت در فصل تابستان از لباس‌های نخی و خنک یا شلوارک‌ها به استقبال آن فصل بروید.  برعکس در فصل زمستان و پائیز همه چیز متفاوت می‌شود و استفاده از رنگ‌های تیره و لباس‌هایی با قد بلند می‌توانند شما را گرم نگه داشته و با داشتن این اطلاعات لباس مناسبی را از فروشگاه‌های اینترنتی خرید کنید.
خرید اینترنتی پوشاک
خرید اینترنتی پوشاک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =