برترین برند پوشاک در ایران

برترین برند پوشاک در ایران

برترین برند پوشاک در ایران؛ وقتی صحبت از برترین به میان می آید دیگر نیاز به دستچین کردن نخواهد بود. این واژه خود گویای همه چیز است.  قطعا ما زمانی از این واژه بهره می بریم که می خواهیم چیزی ورای انتظار را توصیف کنیم.  این کلمه با بار مثبت خود کنار هر عبارتی که بنشیند برتری را تداعی می کند.

اما برند معنایی ژرف برای ما دارد، اصلا چه چیزی را به عنوان برند می شناسیم؟ بد نیست بدانید که برند واژه ای است در دیکشنری بیزنیس به معنای طراحی منحصر به فرد و خاص از یک محصول است که به خوبی می توان آن را از دیگر کالاهای مشابه متمایز کرد.

اما حالا برند برای ما ایرانی ها به معنای کالایی با اصالت، با کیفیت و صد البته گران قیمت است. اصولا ما این واژه را زمانی به کار می بریم که کالایی گران خریداری کرده ایم و اگر از ما بپرسند چرا برای آن این هزینه را پرداخت کرده ای؟ باد در گلو انداخته می گوییم « چون برند است! »

برند و واژه پر بار آن زمان زیادی نیست که وارد لغت نامه ما ایرانی شده است.  البته این واژه تاریخچه طول و درازی دارد، اما از زمانی که افراد تمایل به استفاده از محصولات و کالاهای با کیفیت پیدا کردند استفاده از این واژه فزونی گرفته است.  هنوز یک سوال وجود دارد و آن این است که آیا برند های ایرانی توانایی رقابت با برند های خارجی را دارند؟

برترین برند پوشاک در ایران
برترین برند پوشاک در ایران

برند های ایرانی و یا خارجی؟ کدامین یک؟

بگذارید بی تعارف بگوییم ما ایرانی ها برای کمتر تولید کننده ایرانی واژه برند را بار می کنیم و این ریشه در تاریخ تولیدات این کشور دارد.  ما اصولا کالاهای ایرانی را با لفظ برند همراه نمی کنیم و دست کم کاری که انجام می دهیم، می گوییم که فلان تولید کننده طراحی خوب دارد و از پارچه های مرغوب استفاده می کند.

در واقع برند های خارجی پوشاک را برند تر می دانیم، البته ناگفته نماند که این عقیده بی منطق به نظر نمی رسد؛ ما تا چند سال گذشته نمی توانستیم کالاهایی را برتر از کالاهای خارجی بیابیم.  علت این امر هر چه می خواهد باشد، اما حقیقتی تلخ است، با این وجود خوشبختانه واقعیتی شیرین نیز وجود دارد و آن پیشرفت مد و فشن ایران در این زمینه است.

حالا تولید کنندگان ایرانی با داشتن بستری باز برای تبلیغات، پیشرفت و علم آموزی در زمینه طراحی و دوخت توانسته اند به خوبی جایگزینی برای برند های غربی باشند.  با وجود ناملایمات بسیاری که اکنون تمامی اصناف به آن دچار هستند، اما تولید کننده پوشاک ایرانی به خوبی در این زمینه فعالیت کرده و موفقیت های چشمگیری را نیز کسب کرده اند.

بازگشت به پیشینه مد در ایران در برند های جدید ایرانی

جالب است بدانید که برند های معروف پوشاک ایرانی از طراحانی بهره گرفته اند که برای طراحی پوشاک از طبیعت، هنر و معماری ایرانی الهام می گیرند، از این جهت می توان ادعا کرد پوشاک ایرانی اصالتی ایرانی دارد و کمتر متاثر از طراحی غرب است.  از این جهت در بلند مدت پیشرفت تولید کنندگان در این زمینه می تواند برند ایرانی را در زمره برند های معروف پوشاک در دنیا بدل کنند که بازتاب دهنده فرهنگ و هنر ایرانی است.

اکنون بسیاری از برند های معروف ایران در حال فعالیت در زمینه تولید پوشاک و چه بسا فعالیت در زمینه مد و فشن هستند تا بتوانند سهم ایران را در این بازار پر هیاهیو باز پس گیرند.  شاید بانوان ایرانی کمتر به برند های این مرز و بوم توجه نشان دهند، اما بهترین مارک لباس مردانه در ایران تولید کننده های نام آشنایی هستند که بانوان نیز به خوبی آن را می شناسند.

« هاکوپیان »، « ال سی من »، « پاتن جامعه » و چندین برند دیگر در حوزه پوشاک مردان فعالیت می کنند که البته در این زمینه موفق نیز بوده اند.  حالا تبلیغات بسیاری در حوزه پوشاک چه از نوع میدانی و چه از نوع رسانه ای مشاهده می شوند که نشان دهنده پیشرفت در این زمینه است.

در کنار برند های خارجی پوشاک در ایران برخی برند ها نیز در هر دو حوزه پوشاک زنان و مردان فعالیت می کنند که البته برای شناساندن خود نیاز بیشتری به زمان دارند.  در این میان برند هایی نیز هستند که منحصرا برای پوشاک بانوان فعالیت می کنند؛ از این برند ها می توان به « برند سایه » اشاره کرد که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

این برند در حال حاضر در حوزه پوشاک بانوان فعالیت می کند و به طراحی و تولید پوشاکی زمستانی و بهاره مشغول است.  برند سایه در کنار برند های معروف ایرانی پوشاک زنانه از بهترین برند ها به شمار می آید.

چطور می توان به بهترین های برند پوشاک ایرانی دست یافت؟

شاید پاسخ به این سوال آسان باشد اما در عمل باید از هفت خان گذر کرد تا بتوان از به این مقام دست یافت. تولید کنندگان داخلی درصدد دستیابی به بازار فروش هستند تا بتوانند با تبلیغات گسترده فضای کاری خود را گسترش دهند.

بسیاری از برند های ایرانی که تا چند دهه گذشته بسیار معروف بودند به دلیل چالش های اقتصادی به راحتی از میدان رقابتی حذف شدند، برای مثال برند « بلا »: با وجو نام آشنا بودن و تبلیغاتی که در این دهه ها در کشور داشت نتوانست در سال های اخیر محبوبیت خود را حفظ کند و به خارج رینگ رقابتی پرتاپ شد.

از این جهت باید گفت فعالیت در زمینه پوشاک باید به شکل محتاطانه صورت گیرد، اما روندی مستمر داشته باشد. برای دستیابی به بهترین شدن در این زمینه چند فاکتور اساسی وجود دارد که عبارت اند از: استفاده از طراحان با سابقه و با تجربه، استفاده از متریال مرغوب و تبلیغات گسترده. این سه عنصر باید در معیت یکدیگر باشند تا بتوانند یک برند را به مقام بالایی برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 7 =